Kan ik doodgaan als ik secondelijm inadem?

Ik heb vandaag iets gelijmd met seconde lijm
En ademde het volledig in door me mond en kreeg een zeer branderig gevoel in de achterkant van me keel en nu voelt me keel gewoon een beetje gek ik maak me nog al zorgen dat ik morgen niet meer wakker word kan iemand me helpen met mijn vraag

een jaar geleden
2.1K
Pieterke
een jaar geleden
Daar ga je niet van dood en dat branderige gevoel gaat vanzelf over.
Als het zo gevaarlijk zou zijn dat je bij een keertje inademen dood zou gaan dan zou het nooit in de handel gekomen zijn.

Antwoorden (1)

Goedemorgen!
Het wordt afgeraden de lijm in te ademen, maar het is onmogelijk er dood aan te gaan. Je kunt er een geïrriteerde neus en keel van krijgen.
Zoals Pieterke terecht opmerkt: als het zo gevaarlijk zou zijn dat je bij een keertje inademen dood zou gaan dan zou het nooit in de handel gekomen zijn.
SimonV
een jaar geleden