Weet iemand van welk insect/ongedierte dit komt?

Sinds een week word ik wakker met jeukende bultjes op mijn lichaam. Ik dacht eerst van een mug maar nergens een mug te zien/horen. De bultjes zitten ook bij elkaar. Eerst 4 bij me knie, daarna een paar op mijn armen en nu 3 bij elkaar op mijn bovenbeen. Die plekken zijn ook wat groter. Ik heb het hele bed nagekeken op bijv. bedwantssporen maar niks gevonden. Geen bloedspoortjes of ontlasting. Ook de matrassen van binnen nagekeken en de kieren. Enige wat ik vond is een soort hulsje.. heel klein. Weet iemand van welk insect dit is? Herkent iemand de klachten?

Picture for question
een jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

Wat onderaan te zien is, is een larve van de tapijtkever. Je schrijft een hulsje, dus is dat achtergelaten na de metamorfose van larve naar kever(tje).

De haartjes van de larve kunnen bij mensen een allergische reactie veroorzaken. De jeuk daarvan wordt vaak verward met die van een insectenbeet, maar dat is het dus niet.
Amadea
een jaar geleden