hoe kan je het beste spieken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Door in het hoesje van je rekenmachine een sneetje te maken en daar een spiekbriefje in te verstoppen wat je aan een stukje plakband naar binnen trekt als je het nodig hebt. En natuurlijk weer terugschuift als je het gelezen hebt. Het sneetje maak je met een scherp stanley mesje precies op een vouw van het hoesje. Toegevoegd na 1 minuut: Naar BUITEN trekt als je het nodig hebt natuurlijk... En het werkt alleen bij een hoesje wat je openklapt, niet het type 'zakje'.

* Wiskunde formule's klein opschrijven en plakken in de deksel van je rekenmachine. * Je spiekbriefje met een punaise aan de muur prikken. * Je pen laten vallen en kijken wat je buurman/vrouw heeft opgeschreven Het is beste is niet te spieken en zelf hard leren en opletten in de les. Hiermee voorkom je problemen, en heb je zelf een eerlijker cijfer gehaald.

http://www.youtube.com/watch?v=B0lp_zJGiO8 :)

In een grafische rekenmachine kun je heel veel tekst kwijt. Deze kun je beveiligen met een wachtwoord. Beter is natuurlijk om niet te spieken, want alles wat je op een spiekbriefje schrijft wordt toch niet gevraagd ;))

Als vrouw heb je een groot voordeel. Trek een rokje aan en schrijf je bovenbenen vol. Om te spieken trek je gewoon je rokje iets op. Een leraar zal je nooit vragen om je rokje omhoog te doen om te kijken wat je daar hebt staan... suc6

Maak een heel goed spiekbriefje. Kun je dat heel goed, dan is de kans heel groot dat je het spiekbriefje niet meer nodig op het tentamen of examen.

de dingen die je wil hebben op een kartonnetje plakken, een elastiek eraan vast maken en het andere eind aan de band van je rok vast. haal het onder de rok vandaan en kijk wat je wil weten laat los als ze naar je kijken. Helaas alleen voor meisjes die een rok dragen. Er is geen leerkracht die zal vragen doe jij je rok eens omhoog. Ik ken jongens die het een met de gulp van de broek hebben gedaan maar altijd bleef het kaartje buiten de broek hangen en dan is het bewijs wel geleverd dat je spiekt.

-Type-ex flesje een ander etiket geven (met leerstof) het beste wel op de manier zoals de letters van het echte etiketje zitten - je haar uit je gezicht halen en dan bij de buren kijken -spiekbriefje tussen je benen en je benen over elkaar doen (vooral bij rokjes - leraar kan moeilijk vragen; doe je benen eens uit elkaar) -als je niet teveel zweet, tussen je vingers schrijven, als je je vingers dan tegenelkaar houdt zie je het niet. - Aan de binnenrand van je bril, die kan je quasi nonchelant even afdoen. - in de grafische rekenmachine, bijvoorbeeld door het "telefoonnummers" te noemen, en bovenaan 3 telefoonnummers zetten. Dan door op spaties te drukken, vanaf de regel die je niet direkt ziet starten met typen. -ga naar de wc en daar kan je informatie opzoeken (bijv. omdat je je boek al hebt laten liggen) Naar de wc gaan kan bijv. door overdreven te gaan hoesten (water drinken) -als je eerst je toetspapier krijgt, direct snel wat dingen opschrijven die je vlak daarvoor uit het boek hebt opgelezen -bukken om je pen op te pakken; kijk bij buren of op het spiekbriefje dat je ergens op je tafel heb geplakt. Let op; schrijf geen spiekbriefjes, maar type ze. dan kan het meestal kleiner en is het wel duidelijk leesbaar voor jezelf. Bijv. lichtgrijs op wit. Verder kijk eens hier: http://forum.scholieren.com/showthread.php?threadid=592784 http://forum.scholieren.com/showthread.php?threadid=592784 http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=spieken&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=b27e179c6afdc8e9 Maar, beter voor jezelf is het lekker hard leren en oefenen voor je toets. Je voelt je heerlijk voldaan, als je na hard leren een voldoende haalt, je bent dan zo trots op jezelf! Spieken geeft geen voldoening. Goede cijfers halen, doe je niet voor je school of ouders of vrienden. Je doet het voor jezelf en jouw toekomst (Non scholae, sed vitae discimus). Als je tips wilt om beter te leren voor je toets: oefen veel! Veel vakken, ja ook wiskunde, is 99% transpiratie en 1% inspiratie! Besteed de tijd die je aan het spieken en het plannen van spieken besteed, lekker aan de leerstof. Wel is het zo, dat bij het maken van een slim spiekbriefje, je de stof beter opslaat omdat je samenvattingen maakt. Maar die kan je natuurlijk ook gewoon maken. Zonder die erge zenuwen van de leraar die erachter komt dat je een spiekbrief hebt (dan heb je een 1!). Succes met leren ;)

Maak een spiekbriefje en leer dat uit je hoofd. De leraar zal nooit vragen om in je hoofd te kijken of je daar misschien een spiekbriefje hebt.

Het beste kun je NIET spieken. Je koopt er niks voor.

Wie op YouTube de zin ‘de beste manier om te spieken’ intypt, krijgt geheel gratis een cadeautje van een tip in de schoot geworpen. De video toont op briljante wijze de ongekende spiekmogelijkheden van een colaflesje. Het werkt als volgt. Pak een flesje cola, peuter het etiket er voorzichtig af en haal het door je scanner. Vervang met behulp van een programma als Adobe Photoshop de ingrediënten, calorieën en al die andere onzin waar je toch geen diploma voor krijgt door informatie die relevant is voor het examen dat je de volgende dag moet maken. Print vervolgens je nieuwe etiket uit – op hetzelfde formaat natuurlijk – en knip en plak hem weer om je flesje heen.

Bronnen:
http://www.depers.nl/binnenland/203839/Spi...

je pen laten vallen en dan spieken

De beste spieker die ik ooit betrapt heb, was een studente die haar geheugensteuntjes aan de binnenkant van haar cilindervormig etui had geplakt. Tijdens het zoeken naar schrijfgerei, kon ze snel even spieken.. Helaas voor haar, waren mijn ogen toen nog een stuk beter.. Ik heb haar achteraf gecomplimenteerd voor de slimme vondst..( momenteel zijn er vast veel vernuftiger methoden voorhanden)

Met spieken belazer je enkel en alleen jezelf. Waarom studeer je?? Om later een goede job aan te kunnen die je kan halen tijdens een sollicitatie. Denk je dat je tijdens je sollicitatie kan spieken?

Ooit zei een leraar Engels tegen onze klas: Domme mensen doen all dingen dom. Hij gaf aan dat, als iemand op een intellectuele wijze spiekte, hij dat niet erg vond. Dat verhaal van die rokjes bij de meisjes gaat niet helemaal op, hoor. Tijdens ons proefwerk biologie betrapte onze leraar twee meisjes die hun bovenbenen van teksten hadden voorzien. Hij riep beide meisjes voor de klas en vroeg hen vriendelijk maar dringend, hun rokjes c.a. vijftien cm omhoog te trekken. En ja..iedereen kon constateren dat de dames aan het spieken waren geweest. Resultaat voor beide meisjes..een één. Ik spiekte ook wel eens. Ik had daartoe een speciaal horloge waar de band van opengetrokken kon worden en daarin zaten dan een aantal formules voor natuurkunde, wiskunde, scheikunde enz. Bij één docent was het hebben/gebruiken van een kladblok toegestaan..en daar maakte ik ook gretig gebruik van. Grote, dunne potloodletters gaven mij de benodigde formules. De leraar controleerde altijd de kladblokken vòòr het proefwerk en zocht dan naar kleine lettertjes..de mijne stonden als zeer grote letters voor zijn ogen maar..hij zag ze niet. Gr. Ton

Spiekbriefjes maak je in ieder geval op de computer; uitprinten op lettergroote 2 of 3 en dan kan je heel veel tekst kwijt op heel kleine letters ...

De beste manier is zo te spieken dat ze het niet zien.

Maak een spiekbriefje en schrijf de stof zo kort en klein mogelijk op. En nog een keer en nog een keer en nog een keer....net zolang tot het hele verhaal op een postzegel past, omdat je het eigenlijk al uit je hoofd kent, en je het hele briefje dus thuis kunt laten. Dat werkt uiteindelijk het lekkerst. Zelf heb ik overigens gerust wel eens gespiekt ; ik schreef de dingen die ik niet kon onthouden gewoon op mijn bovenbeen en trok een korte rok aan. Geen leraar die het lef had me te vragen voor de klas mijn rok omhoog te doen ;-) Maar de info die je opschrijft heb je uiteindelijk haast nooit nodig ; je moet gewoon de hele stof kennen.

- door met potlood tussen de toetsen van je rekenmachine de antwoorden op te schrijven. iemand die langs loopt ziet niks alleen de gene die er boven hangt kan het lezen.. - de antwoorden verkleinen op de computer en dat uitprinten, zo heb je een heel klein spiekbriefje wat je gemakkelijk in je hand kunt houden zonder dat het opvalt.

WERKT HANDIG BIJ WISKUNDE!!! je legt een kladblok naast je S.O. En je begint heftig te krabbelen in je kladblok. Oeps blad zit vol. Dat moet je even weggooien. Zo kun even zien wat de rest schrijft. Of leg een briefje bij de prullenbak. MAAR DAS LINK!!! Je kunt ook even naar de wc gaan. En dat je daar van te voren iets neerlegt op een bepaalde plek. Veel suc6. Maar zo als iedereen zegt je kunt het beste niet doen.

gewoon op je hand schrijven het helpt echt

oke ik doe het vaak dus.. 1)koop een brede armband en maakt daar een spiekbriefje in .. 2) schrijf op je been zo kan je je been over je knie doen en dan je broek een beetje omhoog schruiven en kijken wat er staat je doet net alsof je aan het na denken bent. zorg wel dat het er af is voor dat je gym hebt 3) je hebt meestal een klepje in je rekenmachine daar kan je nog een spiekbriefje in maken 4) schrijf het onder de onderkant van je schoenzool je loopt het er zo af en niemand ziet het. 5) maak fotos met je mobiel van je boek werkboek en leg je mobiel dan op je schoot of schuif hem in je mauw. deze is niet echt goed maar soms werkt hij wel! ligt er aan welke leraar 5) schrijf op je arm maar zorg dat je lange mauwen aan hebt en leg je arm voor je blaadje neer 6) schrijf heel dik op je proefwerk blaadje dat nog in je blok zit en dan druk het door oop de volgende bladzijde als je er dan ligt met potloot overheen gaat dan zie je het nog een beetje. 7) ruil het papiertje om met de buur naast je zorg dan wel dat je het hand schrift nog een beetje hetzelfde is.. 8)leg je boek open in je tas zorg wel dat je je been ervoor hebt dat de leraar het niet ziet als hij langsloopt zo kan je naast je bankje kijken wat er op je boek staat 9) zorg dat je bij de verwarming zit dan kan je een briefje in de verwarming leggen 10)en de ouwe die altidj werkt gewoon een briefje op je schoot leggen

Bij tentamens krijg je altijd kladpapier erbij. Ik zorgde altijd dat ik datzelfde kladpapier bij mij had wanneer het tentamen begon. Alle belangrijke formulers had ik dan op dat kladpapier staan en legde dat gewoon op mijn bureau. De leraar wist dan niet of ik dat nog even snel had opgeschreven tijdens het tentamen of dat ik dit thuis al had gedaan. Tevens kalkte ik met potlood veel formules op mijn bureau voor het tentamen. Tijdens het tentamen schreef ik ze snel op het kladpapier en haalde ik met een natte vinger de formules van tafel af. De leraar kon dus nooit weten of je dit tijdens of voor het examen had neergezet. Boefje.

Creatieve oplossing: Zorg dat je goeie maatjes wordt met je leraar. Bron: eigen ervaring. Dan wordt je niet betrapt. Als hij het ziet, zal hij je er niet publiekelijk op betrappen.

Door de informatie in je hoofd op te slaan! De leraar gaat niet je hoofd open maken om te kijken of de informatie daar soms opgeslagen ligt ;-) (oftewel: leer het gewoon, dat kost uiteindelijk minder moeite)

Ik kan er wel wat bedenken, die ik zelf ook ooit heb gebruikt...maar je schiet er in feite dus NIETS mee op. Het is de bedoeling dat je die informatie gewoon uit je hoofd leert..en in je hoofd blijft zitten. Door het spieken, weet je het antwoord dan wel...maar hoe ben je tot dat antwoord gekomen, is de vraag. Neem rekenen of wiskunde...je moet toch echt weten hoe je aan dat antwoord komt...Weten hoe de som werkt. Oke...een paar trucs dan...je schoenzool volschrijven en dan met je benen over elkaar heen gaan zitten als je wat moet weten, dan kun je onder je schoen kijken. Een spiekbriefje tussen je benen leggen, op je stoel, onder je kont. Dan kun je er zo van bovenaf het antwoord lezen. Spiekbriefje op je arm plakken...mouw erover heen. Doe nou maar gewoon je best...en leer het want alleen dan....slaag je. Sterkte en succes he, doei.

http://platform.ak.fbcdn.net/www/app_full_proxy.php?app=4949752878&v=1&size=o&cksum=0e8360ae5b3f5bd50caf9e593d260da2&src=http%3A%2F%2Fcdn.thenextweb.com%2Fshareables%2Ffiles%2F2010%2F04%2F21296_540.jpg Hier een goeie tip (y)

Je kan ook gewoon de belgeijkste dingen die je moest weten als notitie opslaan op je mobiel of iPod en dan doen alsof je wilt weten hoe laat het is of doe alsof je muziek luistert ermee en alsof je dan een ander nummer op wilt doen, werkt bij mij altijd

Nooit doen natuurlijk he ;-) Als je op school een proefwerkblok gebruikt, kun je ontzettend veel formules, vervoegingen en andere ongein die je niet in je hoofd gestampt krijgt, kwijt op de restjes van de al afgescheurde bladzijdes. Op de mini-strookjes papier die tussen de nietjes aan de bovenkant in je proefwerkblok blijven zitten, dus. Schrijf ze met een heel dun vulpotloodje er tussen.

zeg gewoon "ik moet naar de wc" (wel gelovig zeggen) pak dan je briefje uit je broekzak en kijk welke antwoorden je moet weten.(zorg wel dat je niet bij iedere vraag naar de wc moet. onthoud dus zoveel mogelijk.)

Maak een spiekbrief op het papier wat je op school gebruikt, dan kan je zoveel mogelijk opschrijven en gewoon rustig tussen de rest van je blaadjes doen.

e pakt een doorzichtige pen,die niet wazig is maar waar je goed doorheen kan kijken. je maakt een spiekbriefje. en duwd het in je pen. en tijdens het maken van je toets kijk je gewoon naar je pen om antwoorde te zoeken. welke leraar checkt nou je pen??? en als je bang bent hou je tog gewoon ff je hand erop!

- als je met een GR mag werken kan je met he programma notefoli bestanden er in zetten. Heb je gene kabeltje of ja kan je niet aan het programma komen kan je met Prgrm een spiekbriefje typen -Als je lange haren hebt kan je handen tegen je slapen zetten, zodat je ogen lichtelijk bedekt worden en zodat het lijkt of je hoofdpijn hebt of aan het nadenken bent om dan vervolgens door je haren heen te gluren wat de persoon ander invult. Dit kan ook met korte haren maar met lange haren valt het het minst op. -Een spiekbriefje op de rug van de persoon voor je plakken, en met hem afspreken rechtop te gaan zitten als de leraar langsloopt.

Als de docent afgeleid is let hij minder op wat jij doet, laat dus wat bijen los in het lokaal.

Het best natuurlijk niet ,maar als je het toch doet schrijf het op je zakdoek en misschien op je been als je een rokje draagt.

niks spieken! gewoon goed leren! dan heb je geen tips nodig

Ik pakte een zwart schrift en schreef daarop met pen de spiekregels. Als het dan zover was, zag je niet dat je tekst geschreven had en legde je je repetitie-papiertje erop en als je wilde spieken kon je met goede lichtval lezen wat je had geschreven. (of toch leren)

je wil een tip maar ik zeg, doe dat maar niet . als je geslaagd bent heb je misschien je leven lang last van schuldgevoellens omdat je dat niet eerlijk verdiend hebt. trauma.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100