Is het erg om verf 24 uur op je lichaam te houden?

Heb gister geverfd en heel me armen zitten onder ook me borst en rug, alleen heb nog geen tijd gehad om het eraf te halen dus zit er ong 24 uur op is dit erg? En hoe kan ik het beste het verf eraf halen?

Picture for question
2 jaar geleden
1.5K
Inekez1
2 jaar geleden
Wat voor soort verf? Bodypaint? Waterverf? Acrylverf? Verf op terpentinebasis? Beits? Maakt nogal uit of het verf is die vooral op de huid blijft liggen of dat het er juist in trekt.
Jmv12
2 jaar geleden
Het is terpentine basis en het trekt er best wel in
Jmv12
2 jaar geleden
Maar is het schadelijk voor iets en zo ja voor wat?
Jmv12
2 jaar geleden
Ik heb trouwens een foto toegevoegd
Inekez1
2 jaar geleden
Ik weet niet of de verf op deze manier schadelijk is voor je gezondheid. Verwijderen met terpentine is in elk geval wel schadelijk voor je huid.

Antwoorden (1)

Dat moet gewoon slijten. Enige manier om het eraf te krijgen was om het direct met een doek met terpentine te verwijderen.

Volgende keer beschermende kleding dragen, of verf op waterbasis gebruiken. Of leer beter te schilderen. Als ik aan het schilderen ben heb ik hooguit wat verf aan mijn vingertoppen, ook als ik hele plafonds of dakgoten doe boven mijn hoofd. Dus als jij verf op je hele bovenlichaam hebt, dan doe je echt iets niet goed!

Als het helemaal is ingetrokken en ingedroogd (na een paar uur al!) krijg je het niet meer weg. Ook niet met heel veel terpentine. Het vervaagt misschien dan iets, maar die terpentine doet dan meer slecht voor je huid dan de verf zelf.

Echt dikke klodders kun je met warm water nog wel eens een beetje losweken en dan afkrabben. Uitgesmeerde verf die in een dun laagje is ingetrokken kun je niet verwijderen zonder je huid geweld aan te doen. Beste is om het gewoon te laten slijten. Je huid maakt continu nieuwe huidcellen aan en de oude huidschilvers (met de verf) vallen dan vanzelf af. Wassen en scrubben met een washandje kan dat proces versnellen. Van veel oplosmiddel op je huid gaan je huidcellen alleen maar meer kapot en duurt het veel langer voor je huid weer mooi is. Geduld dus...