Wanneer test je positief op corona?

Ik heb laatst contact gehad met iemand waarvan bleek dat hij corona had, dit is nu 4 dagen geleden en ik heb elke dag negatief getest met de zelftest. Duurt het een tijdje voordat je positief test terwijl je het wel bent of test je alleen positief als je gelijk besmet bent? Ik heb geen klachten verder

Ritsuka
2 jaar geleden
Je zit wel thuis neem ik aan? Volgens mij moet je na 5 dagen testen

Antwoorden (2)

Je test positief als je daadwerkelijk besmet bent met Corona, en voldoende virus in je keel.neus zit te meten met een test. Na contact met een besmet persoon kan het zijn dat je zelf niet besmet raakt, dat je wel besmet raakt en snel zoveel virus in je neus zit om te meten, of dat dat even duurt.
tinus1969
2 jaar geleden
De incubatietijd van covid bedraagt ongeveer vijf dagen. Als je ná vijf dagen negatief test, mag je uit quarantaine.
jc54