Hebben langere mensen ook een veel langere romp?

Misschien een stomme vraag maar ik vraag me af of de lengte dan meestal vooral in de benen zit of dat ook de romp langer is waardoor truien en shirts te kort worden. En hoe groot is het verschil dan als iemand 20-30 cm groter of kleiner is?

2 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik heb zelf langere benen, lengtemaat 34 van broek (standaard is 32)
Amadea
2 jaar geleden
Mijn lengte is precies die van een gemiddelde Nederlandse vrouw, maar ik heb een korte romp met lange benen. Ook heel lange mensen kunnen verschillen in de verhouding tussen romp en benen. Dat merk je vooral bij mensen die je gewend bent om zittend te zien, die ineens heel lang blijken te zijn als je ze staand ontmoet.

Antwoorden (1)

Stomme vragen bestaan niet (stomme antwoorden wel). Bovendien vind ik het een goede vraag.

Lange mensen hebben langere benen en romp, soms zit de lengte vooral in de benen. Maar deze verhouding kan per persoon verschillen.
Voor ieder mens zijn de benen (vloer tot perineum) doorgaans drie-en-een-half tot vier hoofden lang.
SimonV