Waardoor kan speeksel dikker/taaier worden?

Een vriendin zegt dat ze last heeft van taai of dik speeksel. Ze is bij arts geweest, die haar pufjes heeft gegeven vanwege benauwdheidsklachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Ik ben er niet zeker van dat ik de oorzaak ken, maar ik weet wel wat ik zelf doe aan taai speeksel, en dat is citroen ijs, citroen limonade of zuurtjes of andere zuren. Krijg je direct een speekselvloed waar je U tegen zegt!

helpt maar tijdelijk natuurlijk, maar soms is het nodig dat je fatsoenlijke hoeveelheden speeksel ontwikkelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je melkproducten eet/drinkt kan het speeksel dikker/taaier worden. Ik had hier last van, maar sinds ik deze producten uit mijn dagelijkse menu heb geschrapt heb ik er eigenlijk geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van chocolade en vollere melkproducten. Ook van roomijs (melkproduct) word speeksel wat dikker.