Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tellen verzendpunten ook als essentieel?

Ik kan doordeweeks echt niet voor vijven bij een verzendpunt zijn doordeweeks. Ik heb het nu over gewoon algemene verzendpunten als bijvoorbeeld een DHL in een fietsenwinkel.
telt dit als essentieel? Ik zou zelf zeggen van wel? Maar de winkels waarin het punt zit zou ik zeggen van niet.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Als alleen het verzendpunt essentieel is en de rest niet, moet de winkel alles sluiten behalve het verzendpunt. En sat is vaak commercieel onaantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
In de lockdown van december 2020 mochten 'Servicepunten voor het versturen of ontvangen van brieven en postpakketen' (sic) wel open blijven. Fietsreparatie ook. Voor deze lockdown kan ik nog geen detaillijst vinden. https://nos.nl/artikel/2360676-dit-zijn-de-winkels-die-openblijven-en-de-contactberoepen-die-mogen-doorwerken
LeonardN
2 jaar geleden
@Keepvogel Waarom zeg je (sic) achter de tekst? Welke taalfout maakt de originele bron in jouw ogen?
SentWierda
2 jaar geleden
@LeonardN. De taalfout is nogal ernstig.
Maar ik moet toegeven: je leest er gemakkelijk overheen. Een mooie instinker.
Computoon
2 jaar geleden
Pakketten.
Moet met dubbel t.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat zijn ook essentiële punten. Die MOGEN na vijf uur open blijven.
Maar de niet-essentiële winkels zijn niet verplicht na vijf uur open te blijven als verzendpunt.
Dat is dus niet zo lucratief, omdat ze verder niets mogen verkopen.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 28 november 2021 09:26: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Gedateerde bron
SimonV
2 jaar geleden
Dat betekent niet dat het antwoord daarom niet klopt. Het kunnen ophalen van pakjes behoort nog steeds tot de essentiële dienstverlening.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding