Er is een stekker verbrand in het stopcontact, is het gevaarlijk dat ik de geur heb ingeademd?

Ik zat op mijn kamer te gamen, en plotseling hoorde ik een raar geluid en zag ik rook uit mijn stopcontact komen. Er kwam een vieze geur vanaf en ik ben snel de kamer uit gegaan. Is het gevaarlijk dat ik dit heb ingeademd?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
4.2K
Pieterke
2 jaar geleden
Wel nee, dat is niet gevaarlijk. Je hebt het maar heel even ingeademd.
tinus1969
2 jaar geleden
Wat vooral gevaarlijk is, is dat dit brand kan veroorzaken. Wat heb je verder gedaan behalve hard wegrennen? Stoppen uitgeschakeld?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dit soort vraag is al een gesteld op 18 December 2014.
Dus al je zou zoeken is het desbetreffende venster bovenin had je al antwoord gehad.
Maar is het gevaar nu al geweken?
Ik denk het niet.
Waar is dat ene pootje gebleven, juist, nog in het stopcontact.

Antwoorden (1)

Eén ademteug van die stank is niet gevaarlijk. Zelfs twee of drie teugen en dan weer de frisse lucht in levert geen schade op.
jc54
2 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Grote hoeveelheden verbrand plastic inademen kan zeker schadelijk zijn. Dit soort kleine hoeveelheden inderdaad niet.
Prima antwoord (+)