Wat zijn de complicaties van algehele narcose?

Wat is de ergste complicatie die voor kan komen bij een cosmetische operatie zoals een borstvergroting ? Komt een cardiac arrest vaak voor en dat iemand nooit wakker wordt bijvoorbeeld? Of een erge bloeding

2 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Als je zo'n angst hebt, eaarom laat je dan de operatie doen?

Het beste antwoord

De kans op overlijden als gevolg van toepassing van algehele anesthesie is ongeveer 1 op 100.000. Dit hangt samen met de algemene gezondheidstoestand van de patiënt, de aard van de chirurgie en eventuele complicaties die zich tijdens de operatie voordoen.
De belangrijkste bijwerkingen na anesthesie zijn misselijkheid (10-30%), braken (<10%) en keelpijn (veroorzaakt door de intubatie). Een zeldzame, maar levensbedreigende complicatie bij mensen die er gevoelig voor zijn is maligne hyperthermie.
.
Het gevaar bij een borstvergroting zit meer in de implantaten. Recent onderzoek laat zien dat er geen verschil is tussen de oude, omstreden, vloeibare siliconen en de nieuwe, cohesieve siliconen implantaten. Hoogstens treden de klachten bij de nieuwe producten later op.
De klachten lopen per persoon uiteen, en zijn ze soms vaag, waardoor het gemakkelijk is om ze als individuele problemen weg te zetten. De een is chronisch vermoeid, de ander heeft hoofdpijn, verstoringen van het auto-immuunsysteem of problemen met het geheugen. Alle uiteenlopende symptomen worden ook wel geschaard onder &#x27;Breast Implant Illness&#x27;, maar dat is nog altijd geen erkende diagnose. Bij de ene vrouw treden de klachten na een paar jaar op, bij de andere duurt het een decennium of langer.
SimonV
2 jaar geleden
Z512099
2 jaar geleden
Het tweede deel kan tellen als waarschuwing.
Anna95
2 jaar geleden
Bedankt :)