Hoe lang na een borstvergroting kun je weer op je zij / buik slapen?

Hoe lang na de operatie ongeveer is het mogelijk en comfortabel om op je buik of zijnet slapen ? Is het kort erna ook mogelijk om weer te douchen ivm met de wonden ? Ik hoop dat de pijn niet al te lang duurt en dat de complicaties niet al te erg zijn

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft (achter de borst spier)

Bedankt

2 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

NIET DOEN: SLAPEN OP JE BUIK OF ZIJ:
Het zal waarschijnlijk niet in je opkomen zo vlak na de operatie, maar de eerste zes weken na je borstvergroting mag je absoluut niet op je buik slapen. Buikslapers moeten even afzien. Het beste slaap je op je rug met een extra kussen in je rug zodat je iets meer rechtop ligt.
Na zes weken mag je ook weer slapen zoals jij wilt. Op je buik slapen zal misschien wel iets anders zijn nu je nieuwe borsten hebt.
fremar
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
https://www.laurazaal.nl/borstvergroting-voorbereidingen-herstel-en-verloop/
Ik zou toch maar het advies van de behandelend arts afwachten, volgens de informatie van de Velthuiskliniek mag je na 2 weken weer op je rug slapen en is op je zij geen probleem. Mogelijk zijn zowel jouw, als mijn gevonden adviezen gemiddelde adviezen die anders kunnen zijn per patiënt. Laat je altijd goed voorlichten door de arts of daarvoor opgeleid personeel voordat je de ingreep laat doen.
Ik ben nu 8 dagen PO en slaap sinds gister half op mijn zij, wel met een voedingskussen in mijn rug zodat ik daar tegen aan kan leunen en geen druk leg op mijn borsten. Het beste is om zo lang mogelijk op je rug te slapen en een beetje rechtop ivm de zwelling maar ik merkte dat ik in mijn slaap begon te draaien dus zo’n voedingskussen is dan wel een mooie oplossing. Succes!