Kan je het Covid-19 vaccin krijgen zonder BSN?

Een tante van mij komt morgen naar Nederland. Zij is in de jaren 70 geëmigreerd naar Canada en woont sinds de jaren 90 in Tanzania. Zij is nu Canadees staatsburger. Ze heeft dus geen Nederlands paspoort.

In Tanzania is het Covid-19 vaccin niet beschikbaar maar mijn tante zou het vaccin wel graag krijgen. Is het mogelijk dat zij het hier krijgt? Ervoor betalen is geen probleem.

2 jaar geleden
1.9K
tinus1969
2 jaar geleden
Komt ze op bezoek of gaat ze hier wonen?
HannekeJanssen
2 jaar geleden
@tinus: dat maakt niets uit.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Ze komt op bezoek voor een paar dagen en wat spullen ophalen voor de missie.

Antwoorden (2)

Ja. In ieder geval de GGD Amsterdam prikt ook ongedocumenteerden.
tinus1969
2 jaar geleden
Officieel stelt de overheid hier voorwaarden aan. Bijvoorbeeld dat je hiervoor langer dan een maand in Nederland moet verblijven.

Toch kunnen mensen zonder papieren op steeds meer plekken in Nederland een coronavaccinatie krijgen. Het Rode Kruis heeft op hun meertalige website een overzicht van vaccinatielocaties in Nederland beschikbaar, dat actueel wordt gehouden.
Hier staat een overzicht bij welke GGD’s je tante terecht kan:
https://helpfulinformation.redcross.nl/covid-vaccinations
SimonV