Waarom lijkt mijn lichaam dikker als ik van boven naar beneden kijk ipv in de spiegel?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

In de spiegel zie je jezelf in twee dimensies. Onze hersenen interpreteren de dikte door stereoscopische verschillen tussen de twee afbeeldingen die elk oog ziet. Dat werkt veel onnauwkeuriger dan jezelf van boven bekijken.

Daarnaast is het beter te zien hoe dik iemand is als je deze persoon van de zijkant (of boven) bekijkt dan van voren.
SimonV