Na corona vaccinatie dikke voeten gekregen wat nu?

2 jaar geleden
2.8K
HCZ
2 jaar geleden
Contact opnemen met je huisarts?
Amadea
2 jaar geleden
Zorg dat het voeteneind van jouw bed hoger is dan het hoofdeind. Door je voeten 's nachts wat hoger te hebben liggen slinken ze weer.
SentWierda
2 jaar geleden
Deze vraag roept meteen andere vragen op.
Kun je een relatie leggen tussen vaccinatie en dikke voeten?
Welke vaccinatie?
Wanneer na vaccinatie: binnen een dag, binnen een week, binnen twee weken, binnen een maand?
Thecis
2 jaar geleden
@SentWierda
Goede vragen, maar wij allen zijn niet in staat om op die eerste vraag antwoord te geven. De tweede en de derde vraag zijn wel te beantwoorden. Het Lareb zal de eerste vraag moeten gaan beantwoorden aan de hand van aanvullend onderzoek.
SentWierda
2 jaar geleden
@Thecis. Dank voor de reactie.
Wat ik bedoelde aan te geven, is het -mogelijk- onzinnige van de vraag. Een vraag die in elk geval eerder bij Lareb thuishoort dan op deze GV-site.
Stel, de vraag zou zijn: Na corona vaccinatie een ongeluk gekregen wat nu?
Daarom mijn link naar Lareb (bij het antwoord van HannekeJanssen).

Antwoorden (2)

Dit lijkt geen bijwerking van de vaccinatie te kunnen zijn. Er is wel een bijwerking gemeld van “Burning feet syndrome”. Dit is een term die bedacht is voor paresthesieën, vooral branderige sensaties, aan de voeten. Het kan worden veroorzaakt door schade of beknelling van zenuwen door bijvoorbeeld toxische medicatie. Maar dit lijkt niet erg op dikke voeten.

Waarschijnlijk is het toevallig dat je nu net last van dikke voeten hebt. Misschien veroorzaakt door het warme weer.

Als de klachten aanhouden, natuurlijk de huisarts raadplegen.
SimonV
2 jaar geleden
En ook melden bij bijwerkingencentrum LAreb. Waarschijnlijk is het geen bijwerking van het medicijn, maar Lareb (en de GGD) willen heel graag weten wat de bijwerkingen zijn, en als het vaker wordt gemeld kan er onderzoek naar worden gedaan. Maar waarschijnlijk, zoals SimonV al meldt, ligt het aan het weer. Neem een lekker koud voetenbad, en als je er erg veel last van hebt neem je contact op met je huisarts.
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Veel informatie over bijwerkingen na vaccinatie staat op de website van Lareb:
https://www.lareb.nl/coronameldingen