Is McDonalds toch niet heel slecht?

Ik heb eens alle vetten, verzadigde vetten, calorieën en suikers opgeteld van een maaltijd die ik normaal haal bij de McDonalds en ik kwam erachter dat het helemaal niet het limiet overschrijd van wat je kan hebben. Een McDonalds maaltijd is bijvoorbeeld 1500 Kcal en mijn max is 2500 Kcal en ik eet/drink denk ik geen 1000 kcal voor de rest van mijn dag.

2 jaar geleden
1.7K
Amadea
2 jaar geleden
Het is echter (ook al noemen ze het zo) geen maaltijd maar een grote snack.
paulus811
2 jaar geleden
Het probleem is niet McDonalds, maar de keuzes die je daar maakt. Ze hebben ook salades en light frisdranken, het hoeft niet altijd een Double MacDeluxe met extra bacon en kaas te zijn natuurlijk.

Antwoorden (1)

Je DENKT dat je dat niet eet, maar heb je het al eens echt bijgehouden? Mensen zijn slecht in het inschatten hoeveel ze eten, je eet waarschijnlijk meer.

McDonalds is inderdaad niet echt slecht voor je, als je het maar bij af en toe houd. Net als snackbar en pizza etc.
Als jij fan bent van de Mac, en je eet de hele week gezonde en volwaardige voeding, dan kun je prima 1x in de week lekker genieten.
‐--------------
Het gaat bij de Mac vooral om de vetten en het zout wat er in zit, dat is meestal best veel.
En je hebt natuurlijk weinig vezelrijke groente en vitamines in een gemiddelde maaltijd.
Daarom moet je het niet te vaak eten.
Toegevoegd op 18 juni 2021 03:46: tekst
Ritsuka