Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je door hooikoorts ook last van bloedneus hebben?

Ik heb regelmatig last van bloedneus eens per week uit een neusgat alleen en het jeukt heel erg. Ook had ik last van blauwe plekken en bloedend tandvlees af en toe. Ik maakte me zorgen en heb dit aan mijn huisarts voorgelegd. Die heeft een bloedonderzoek gedaan maar de wardes waren goed. Ik heb ook last van hooikoorts. Mijn vraag is dus kan je ook door hooikoorts bloedneus krijgen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
9.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Wat is er onderzocht en wat waren de getallen (niet alleen 'goed')?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dit komt regelmatig voor:
Als je vaak hoofdpijn en spontane bloedneuzen hebt, dan zou dit ook kunnen duiden op hooikoorts (rhinitis). Bij hooikoorts raken je slijmvliezen geïrriteerd waardoor gemakkelijker spontane bloedneuzen ontstaan. Verder kunnen hooikoortspatiënten ook last hebben van hoofdpijn. In ieder geval is het verstandig om een afspraak met je huisarts te maken als de hoofdpijn en bloedneuzen frequent voorkomen en als je ook last krijgt van misselijkheid, concentratieproblemen of andere klachten.
(Lees meer...)
fremar
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding