Hoe krijg ik z.s.m. hulp van een arts voor mijn zieke schoonvader?

Mijn schoonvader is afgelopen zondag met een bloeddruk van 200 bovendruk 100 onderdruk meegenomen door een ambulance.
Hij klaagde tevens over extreme buikpijn.

Bij de SEH is hij aan tests onderworpen en daar kwam niets uit. Ook bloedonderzoek wees niets uit. Ze hebben hem een bloeddruk verlager gegeven en nadat de bloeddruk normaal werd, mocht hij naar huis.

De buik is verder niet naar gekeken, neem maar paracetamol 4x per dag 2 stuks.

Inmiddels is pa doodmoe, hij is steeds een minuutje of 20 wakker en slaapt dan weer uren. Eten wil hij niet. Poepen lukt niet, Inmiddels ook al 4 dagen niet. En drinken wil hij ook niet.

De huisarts is langs geweest en die zegt dat pa morgen bloed moet laten prikken. Maar verder niks. Wij vertrouwen het voir geen centimeter. Pa is 84 maar stond zaterdag nog gewoon in de tuin te spitten. Het is dus ook echt van de ene op de andere dag.

Wat kunnen we nu nog doen, en hoe?
.
Bedankt allemaal. Ik heb niet meer gereageerd omdat vrij snel na het stellen van de vraag de situatie anders begon te lopen.
Er was bloed geprikt en uit de uitslagen bleek dat toch de ontstekingswaarden heel hoog waren.
Mijn schoonvader is daarop opnieuw opgenomen en na een buik scan bleek hij een ontstoken galblaas te hebben.

Hij is geopereerd en is nu weer in orde.

2 jaar geleden
1.2K
Thecis
2 jaar geleden
second opinion aanvragen bij een andere huisarts. De huisarts is de poortwachter.
En anders nogmaals 112 bellen omdat hij non-responsive is.
Pieterke
2 jaar geleden
Nogmaals (als het tenminste lukt) uw schoonvader naar de SEH brengen en er op staan dat er aandacht aan zijn buik wordt besteed. Laat je niet afschepen! En anders weer contact opnemen met je huisarts. En evt. aandringen op een opname (al zal dit misschien moeilijk zijn).
En waarom wordt er niet thui bloed afgenomen? Uw schoonvader is oud en ziek. Dan wordt er thuis bloed afgenomen (althans waar ik woon).

Het beste antwoord

Er zijn een aantal opties:
1) Bel de huisarts (nogmaals) en laat hem uitleggen waarom hij denkt dat aan de hand is. Vraag vooral door waarom er geen haast lijkt te zijn. Als de huisarts een goed verhaal heeft, dan moet hij het ook uit kunnen leggen op een manier die u gerust stelt.
2) Wordt u het niet eens, dan is er altijd de mogelijkheid voor een second opinion. Schakel een andere huisarts in. En vervolgens is punt 1 weer van toepassing: vraag door !
3) Terug naar de SEH. Desnoods stap je zelf in de auto en brengt je je vader zelf langs, of anders, als de nood écht hoog is: bel 112.
.
Met 'vader' bedoel ik uiteraard je schoonvader,
Toegevoegd op 01 juni 2021 11:36: tekst
LeonardN
2 jaar geleden
+duidelijk stappenplan
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik heb de vraag uitgebreid zodat men weet hoe het afgelopen is.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Dank voor de aanvulling !