Kan je ook twee protheses hebben bij geamputeerde ledematen?

Als je 2 armen en/of 2 benen mist (aangeboren of geamputeerd) kan je dan ook 2 protheses krijgen? Bijvoorbeeld bij 2 bovenbeen amputaties dan 2 beenprotheses of bij 2 bovenarm amputaties 2 armprotheses? Op Internet vindt ik niet veel.

2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Natúúrlijk.
Indien je twee benen mist, kun je met één prothese nog niet voortbewegen.
Bij mij in de straat woont een jonge vrouw met twee protheses (benen), omdat zij op jonge leeftijd door ziekte twee onderbenen heeft verloren.

Antwoorden (1)

Je kan uitstekend 2 beenprotheses hebben. Of 2 arm protheses.
Een beroemd voorbeeld van iemand met 2 beenprotheses is Oscar Pistorius, een Zuid Afrikaanse hardloper, ook bekend als de Blade Runner (https://en.wikipedia.org/wiki/Oscar_Pistorius). Zeer succesvol sportman. Nu wat minder succesvol na een veroordeling voor de dood van zijn vriendin.
Thecis