Ik heb per ongeluk een banaan gegeten voor mijn echo, zijn de uitslagen onbruikbaar?

2 jaar geleden
1.2K
Amadea
2 jaar geleden
Het hangt van de organen die tijdens de echo onderzocht worden af of je daar wel of niet nuchter voor moet zijn. Zonder nadere informatie is deze vraag - die je trouwens beter had kunnen stellen aan de betreffende arts vóórdat het plaatsvond! - niet te beantwoorden.
Ritsuka
2 jaar geleden
Wat voor echo?
F1234
2 jaar geleden
Het was een bovenbuik echo
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Belangrijkste vraag is: moest je nuchter zijn? Dan kan iets eten, zoals een banaan, je onderzoek onbruikbaar maken. Of het een banaan of iets anders was maakt - als je daar van tevoren geen instructies over hebt ontvangen - niet uit.
LeonardN
2 jaar geleden
Volgende keer als je nuchter had moeten zijn en toch wat gegeten hebt, direct even bellen. Vaak stelt men dan de echo even uit voor een paar uur.

Antwoorden (1)

Het kan afwijkende resultaten geven, ja. Tenzij ze expliciet hebben benoemd dat je hier niet nuchter voor hoeft te zijn.