Is het snuiven van poedersuiker gevaarlijk?

We deden op een feest poedersuiker snuiven het was niet veel en heb weer uitgesnoven maar is dit voor 1 keertje echt gevaarlijk

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
13.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Het hoort niet in je neus, dus lijkt mij niet gezond
Griffin
3 jaar geleden
Geen probleem, is niet gevaarlijk zolang het niet om grote hoeveelheden gaat, het slijmvlies in je neus lost dit voor je op.
Amadea
3 jaar geleden
Wat is daar nou het nut van? Het lijkt mij lekkerder om het op poffertjes te strooien en die op te eten!

Antwoorden (1)

Nee, het is niet direct gevaarlijk. Acteurs gebruiken het soms om te doen of ze coke snuiven.
Toch raden artsen het af omdat niet duidelijk is in hoeverre het schadelijk zou kunnen zijn.
Het zou misschien irritatie en schade aan de luchtwegen en longen veroorzaken. Suiker kan de chemische balans op al deze locaties veranderen en je daardoor vatbaarder maken voor bijvoorbeeld infecties.
SimonV
3 jaar geleden
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ja joh vroeger deden leerlingen van een school waarop ik toen zat completa of zoetstof in zakjes zodat het net leek alsof ze coke hadden. en dan stonden ze stoer daarmee te doen. er was een leerling die ze hadden overgehaald ervan te snuiven alsof het coke was, maar ze hadden het vervangen voor wasmiddel. ik zal niet beschrijven wat er gebeurde in detail maar dit heeft die desbetreffende jongen zijn hele verdere studieperiode nog moeten aanhoren van iedereen.