Wat kan je doen tegen traan ogen door de wind?

Ik heb altijd bij koud weer of bij veel wind traanogen en bij mij is het ook dat me ogen dan heel rood worden en het begint te prikkelen. Ik vind het zo vreemd omdat ik de enigste ben die dat heeft buiten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Jij bent niet de enige die last krijgt van tranende ogen bij kou en frisse wind. Alleen worden mijn ogen dan niet rood en ze prikken ook niet.
Ritsuka
3 jaar geleden
Je bent niet de enige hoor, ik heb het zelf ook en ken meerdere mensen die dit ook hebben.

Antwoorden (1)

Een bekend probleem. Ik heb hiervoor een zgn. fietsbril gekocht. Deze houdt veel wind en koude tegen, waardoor het tranen aanzienlijk minder wordt.
Hieronder een link met voorbeelden, maar een beetje rijwielhandel heeft ze ook liggen.
jc54
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Dat zijn zo te zien allemaal zonnebrillen. Draag je die dan ook tijdens winterse vrieskou en zware bewolking?
jc54
3 jaar geleden
Ik heb een bril met verwisselbare glazen. Er zitten donkere, gele en transparante glazen bij.Ik heb het doosje even voor je opgezocht, het is de BBB/BSG 58.
Voor meer info, zie: https://bbbcycling.com/nl_nl/bsg-58-impress