Praten, hoesten, niezen, ademen. Overal waarbij je uitademt en dus aerosolen verspreidt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bekende aerosol genererende procedures (AGP) zijn vastgelegd door de World Health Organization
(WHO)(https://apps.who.int/iris/handle/10665/331215). Hieronder vallen tracheale intubatie, nietinvasieve beademing, tracheostomie, cardiopulmonaire reanimatie, manuele handmatige beademing voorafgaand aan intubatie, bronchoscopie, handelingen aan het tracheostoma en uitzuigen.
fremar