In je hand zitten (bij een gewoon persoon) geen vergroeide botten en geen naadverbindingen. Dus het moet gaan om kraakbeenverbindingen en verbindingen door gewrichten. In dit document staan alle Latijnse namen ervan: https://www.studocu.com/nl-be/document/universiteit-antwerpen/anatomie-1/samenvattingen/beenverbindingen-hand/3519675/view

De hand bestaat uit 27 botjes: 8 handwortelbeentjes, 5 middenhandsbeentjes en 14 vingerkootjes. Deze botten zijn door middel van kleine gewrichtjes met elkaar verbonden.
De handwortelbeentjes zijn acht kleine, bewegelijke botjes die in twee rijen liggen.De rij die het dichtst bij de onderarm ligt bestaat, van rechts naar links (vanaf de handpalmkant gezien) uit het bootvormig been, het maanbeen, het driehoekig been en het erwtbeen. De andere rij bestaat uit het groot trapeziumvormig been, het klein trapeziumvormig been, het kopbeen en het haakbeen.
Amadea