Ik ben overspannen. Kan ik nu wel solliciteren voor een andere baan?

Sinds november vorig jaar ben ik overspannen, door te hoge werkdruk.
Nu wil ik verder gaan kijken naar ander werk. Kan ik, terwijl ik ziek gemeld ben in deze hoedanigheid wel solliciteren op ander werk? Ik wil voorkomen dat ik nog verder achteruit kachel en wil sowieso kijken naar een functie die mij wat makkelijker ligt. Het is geen probleem als de functie te saai is voor mij. Het gaat mij erom dat ik bezig ben en me nuttig en ook weer prettiger voel. Volgens mij wordt niemand beter van fulltime thuiszitten en zich nutteloos voelen. Ik wil uit de flow waarin dingen mij overkomen en weer zelf invloed hebben op de dingen die gebeuren.

3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Bedoel je te vragen of er regelgeving is waardoor dat niet zou mogen? Dat lijkt me niet...
Als je een gebroken been hebt, kan je niet werken als postbode. Maar als postbode met gebroken been kan je dan gerust solliciteren naar een functie als callcenter medewerker. Dat is bij jou ook het geval: je solliciteert op een functie waar je wel kunt werken, en dat kan je bij je huidige functie niet.