Kan je met een lactoseintolerantie elke dag pillen met lactase slikken of is het maar voor af en toe?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
17.9K

Antwoorden (2)

Omdat de lactase tabletten simpelweg het enzym lactase bevatten, wat normaal ook in je lichaam aanwezig is, zijn ze niet schadelijk voor je lichaam en kun je er meerdere per dag nemen. Lactase pillen zijn alleen geschikt voor mensen met een lactose-intolerantie, niet voor mensen met een koemelk allergie.
fremar
3 jaar geleden
Dat hangt er van af wat voor dieet je volgt. Lactase tabletten vullen het tekort aan lactase aan, zodat het lichaam lactose kan verteren. Vlak voor of tijdens het eten of drinken van melkproducten neem je één of meerdere tabletten in. Als jij elke dag b.v. melk drinkt krijg je een hoeveelheid lactose binnen en daar heb je dan last van. Op die manier is het belangrijk, dat je ELKE dag lactasepillen slikt (voordat je aan de melk begint) , omdat dit enzym de lactose afbreekt. Als je enkele dagen lactose vrij bent hoef je die pillen niet elke dag te gebruiken.