Ik heb spontaan last van een ruwe huid. Wat is het?

Ik heb altijd al een egale huid gehad, zacht. Maar nu is het zo dat ik wat kriebel voelde op mijn wang. Ik voelde dat op mijn wangen en een stukje van mijn nek de huid een beetje bobbelig en ruw is. Ook kriebelt het een klein beetje. Zodra ik bij licht ga staan zie ik als je kijkt lijkt het alsof er niks zit. Maar als je voelt wel. Iemand enig idee wat dit kan zijn? En hoe ik het tegen kan gaan?
Liefs Margriet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
14.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Scrub je wel eens?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Lijkt op beginnend eczeem. Een tijdje geen cosmetische cremes en zeep gebruiken. Huid wat vet houden.
Abcde
3 jaar geleden
Ben je meer binnen dan anders? Door bijv. thuiswerken kan het zijn dat je verwarming aan staat misschien zelfs hoger dan normaal. Hierdoor kan je huid uitdrogen en de reacties geven die jij noemt zoals jeuk en ruwer worden. Een hydraterende creme kan helpen en de lucht in huis bevochtigen door waterbakjes neer te zetten of te hangen aan de verwarming.

Antwoorden (1)

Het kan zijn dat je huid is uitgedroogd is door het spontane, vele gebruik van handgel sinds de pandemie. Weet niet of dat ook voor jou geldt, natuurlijk. De uitdroging kan ook door de verwarming komen of een opkomende huidaandoening.