Hoe moet je met Corona je afval weggooien als je in een flat woont?

We hebben gelukkig nog geen Corona. Maar zou zomaar kunnen komen natuurlijk. We wonen op een flat, geen mogelijkheid ergens afval op te slaan en om het weg te gooien zullen we toch de portiek uit moeten en de straat op. Hoe gaar dat als je in quarantaine zit?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Abcde
3 jaar geleden
Je hebt buren en misschien ook familie kennissen en of vrienden in de buurt wonen. Je kunt met hen afspreken dat jij de zak bij de voordeur zet en dat 1 van hen de zak in de container dumpt. Spreek een tijd af wanneer de zak bij de voordeur staat zodat andere bewoners er geen last van hebben.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Misschien is fam wel een idee, al wonen die niet om de hoek

Antwoorden (1)

Hebben jullie in de flat een groepswhatsapp? Dan kun je daar het een en ander met elkaar overleggen. Het beste is om de zak buiten de deur te zetten en het door een medebewoner te laten ophalen en weggooien (wel eerst vragen natuurlijk! Niet ervan uitgaan dat mensen dat zomaar doen).
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee helaas, ik doe moeite met hoi zeggen maar iedereen is zo op zichzelf dat er amper een lachje af kan. Laat staan dat ze een corona zak zoudenweg gooien.