De voorhuid van mijn penis is opeens strakker geworden. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen?

De voorhuid is strakker geworden en er zitten scheurtjes in kan iemand me zeggen wat te doen dit is al meerdere weken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
5.1K
Castle
3 jaar geleden
Beter even langs je huisarts is mijn advies. Onder de warme douche kan je proberen je huid over je eikel te krijgen, Mocht dit niet lukken dan kan het zijn dat je besneden moet worden zodat je later geen ongemak krijgt, Dit kan de dokter beter adviseren bij het zien van de 'aandoening',

Antwoorden (2)

Het lijkt me stug dat een voorhuid strakker kan worden, dat is gewoon onmogelijk.

Wat zou kunnen is dat je eikel/penis dikker is geworden door een betere of grotere
bloeddoorstroming zodat dit probleem ontstaat.

Wat je er aan kunt doen is de voorhuid oprekken door veel te masturberen.
3 jaar geleden
Informatie van De Radboud Universiteit:Er is sprake van een vernauwde voorhuid of phimosis als de voorhuid zo vernauwd is dat u de voorhuid niet over de eikel terug kunt schuiven. Dit komt door een huidafwijking. Vernauwde voorhuid of phimosis komt weinig voor. Veel jongens komen terecht bij een medisch specialist, omdat er vermoeden van phimosis bestaat. Dit is vaak onterecht. 90% van de jongens onder de 4 jaar kunnen hun voorhuid nog niet terugschuiven over hun eikel, maar zij hebben geen huidafwijking. Tot die leeftijd en vaak ook later, komen vaak natuurlijke vergroeiingen voor tussen de voorhuid en de eikel. Deze verdwijnen vanzelf. Als dit het geval is, probeer dan niet de voorhuid over de eikel terug te schuiven. Dit kan leiden tot beschadigingen van en scheurtjes in de voorhuid. Hierdoor kan littekenvorming ontstaan en uiteindelijk phimosis.