Is er iets aand hand met mijn stoelgang?

Normaal gesproken poep ik 3 à 4 keer per week, maar vandaag heb ik opeens 3x gepoept. Is dit raar en/of erg?

3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Heb je gisteren veel gegeten? Is er kans dat er bij wat je gegeten hebt iets kan zijn bedorven? Zat er misschien veel olijfolie in of een ander laxerend voedingsmiddel?
Pieterke
3 jaar geleden
Is op zich niet abnormaal, misschien heb je iets gegeten wat laxerend werkt.
Ritsuka
3 jaar geleden
Heb je fastfood gehad of alcohol gedronken?

Antwoorden (1)

Dat is niet raar en normaal gesproken ook niet erg. Zolang het niet een continue diarree is hoef jij je geen zorgen te maken. Heeft ook veel te maken met hetgeen je gegeten hebt. Vooral vet eten en olie laten je vaker naar het toilet lopen. Als jij je ondanks dat zorgen maakt ga je even langs de huisarts.