Na alcoholconsumptie heb ik hele realistische dromen waarin ik bewust kan nadenken en keuzes maak. Weet iemand wat dit is?

Vaak als ik alcohol drink of aangeschoten ben droom ik erg raar. Ik droom namelijk alsof ik nog op het feestje van die avond was. Maar het is zo realistisch dat ik kan nadenken en keuzes maken. En ook ervaar ik de stress dat ik naar huis moet en moet gaan slapen. Vaak droom ik dan ook dat er mensen in mijn kamer zitten en dat ik dan toch ga slapen, dus ik droom dat ik moet gaan slapen. Dit gebeurt mij telkens als ik aangeschoten ben. Weet iemand wat dit is? Of wat ik er tegen kan doen? Het is namelijk erg vervelend en kost veel energie.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
jc54
3 jaar geleden
Minder alcohol gebruiken.
tinus1969
3 jaar geleden
Hoeveel heb je gedronken na zo'n avond? Gebruik je ook andere zaken (wiet/hasj, pillen)? Gebruik je medicijnen?
SingingCoyote13
3 jaar geleden
heb je al nagegaan of het geen waanvoorstellingen zijn ?
of dat het mogelijk een delirium is ?

Antwoorden (1)

Ook op de droomslaap is het effect van alcohol meetbaar. De effecten hierop zijn afhankelijk van de hoeveelheid alcohol die het lichaam binnenkomt. Hoe meer alcohol men drinkt, hoe meer effect dit heeft op de droomslaap. Tijdens de droomslaap (REM-slaap) worden alle indrukken van overdag verwerkt. Op deze manier maken de hersenen de keuze iets ‘te vergeten’ of juist te onthouden.
fremar