Is appelsap stoppend?

Een kennis van mij drinkt erg veel appelsap en mijn vraag is nu is dat eigenlijk stoppend bij grote hoeveelheden.
Ik weet wel dat geraspte appel stoppend werkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.3K

Het beste antwoord

Ik drink erg veel appelsap omdat het een natuurlijk verzachtend middel is tegen galstenen, galgruis.

Dus net zoals panteao zegt, het heeft best wel geneeskrachtige werkingen.

Misschien heeft die kennis van je een van zulke aandoeningen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Integendeel het werkt laxeerend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelsap is rijk aan vruchtensuiker en mineraalzouten. Bijzonder geschikt bij bloed- en zenuw aandoeningen. Verder is appelsap ook bij koorts, darmtraagheid, aderverkalking, jicht en reumatiek aan te bevelen. Bovendien is appelsap een uitstekend middel om de dorst te lessen.
Appelsap is dus laxerend en niet stoppend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, maar dat hoeft niet. De een is er gevoeliger voor dan de ander.

Zoveel appelsap is, los van het stoppend effect, heel erg slecht voor je tandglazuur. Appelzuur is een van de sterkste fruitzuren. Kinderen die veel appelsap drinken hebben op jonge leeftijd al last van tandcerosie. Het is nog erger dan cola.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lange tijd is gedacht dat bijvoorbeeld appelsap stoppend
werkt bij diarree. Echter: heldere vruchtensap bevat o.a. veel fructose (vruchtensuiker). Door een te grote hoeveelheid fructose kan juist diaree ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas bij deze dame niet.
Meer gekneusd fruit , zoals geklopte banaan is een - naast geraspte appel- bekend huismiddel tegen diarree.
Vruchtensappen zijn dat niet, door het kneuzen van fruit komen enzymen vrij, wat met sap-bereiding veel minder gebeurt.
Bovendien ontleden deze enzymen spoedig dus moet geklopte banaan en geraspte appel dan direct na bereiding gegeten worden.
Wel zijn vruchtensappen die niet te zoet zijn , een goede
leverancier van de mineralen die door diarree het lichaam onbedoeld verlaten.
Helaas worden de meeste vruchtensappen uit concentraten gemaakt, wat de voedingswaarde niet ten goede komt.
Vers geperste sappen winnen het ruimschoots van pakken sap die soms weet niet hoelang staan en dan juist veel belangrijke stoffen verliezen door omzetting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelsap bevat veel suikers, bijna net zoveel als cola, geen vezels, geen vitamines en heel veel zuren. Appelsap is dus slecht voor het gebit, slecht voor de lijn en kan zelfs diabetes in de hand werken door het hoge percentage fructose. Net als bijna alle fruit kun je appels beter als vrucht eten dan uitgeperst drinken als sap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat van diabetes weet ik van mijzelf ik mag maar 2 stuks per dag hebben en dan geen sappen meer.