Wat kan ik doen als ik de hele tijd een gevoel van niezen ervaar, terwijl ik niet hoef te niezen?

Ik heb de heletijd het gevoel dat ik moet niezen, maar ik hoef eigenlijk nooit te niezen. Mn ogen gaan de heletijd dicht door dit gevoel en t jeukt heel erg. Wat kan ik hier tegen doen?
(ik ben een beetje verkouden dus waarschijnlijk komt het daardoor)

3 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (2)

Als ik dat gevoel heb, helpt het bij mij heel erg als ik in fel licht kijk (zonlicht of kunstlicht), dan ga ik gelijk niezen en dan ben ik er vanaf. Probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat je dan kunt doen is heel goed de neus snuiten. De kriebel die het niesen veroorzaakt zit ergens in je neus, vooraan of achteraan. Door goed de neus te snuiten blaas je de (soms heel kleine) verontreinigingen die de kriebel veroorzaken weg.