Is het normaal om verschillende kleuren ontlasting (o.a. licht- en donkerbruin, met of zonder etensresten) te zien?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Erna55
3 jaar geleden
Wanneer je etensresten ziet in je ontlasting dan kauw je niet voldoende.
Afhankelijk van wat je gegeten hebt, of medicatie en supplementen die je slikt kan de ontlasting lichter of donkerder bruin zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Emma
Heeft weinig met kauwen te maken; eerder met de verteerbaarheid. Waarom wordt zoveel reclame gemaakt met het eten van vooral vezelrijk voedsel? En spinazie blijft groen en mais geel.
tinus1969
3 jaar geleden
Variaties in kleur zijn normaal.
Mbt etensresten; af en toe een pinda, doperwtje, of maiskorrel is normaal, maar ontlasting hoort geen grote hoeveelheden herkenbare etensresten te bevatten.

Antwoorden (1)

Ja hoor. Hangt van de verteerbaarheid af. Als je spinazie eet zie je dat en ook b.v. maïskorrels kom je weer tegen. Heel gezond dus.