Welke beesjes bijten onder kleding van juli t/m half september?

Dit is inmiddels het tweede jaar dat wij tussen juli en half september gebeten worden door insecten. De bulten zitten vnl op benen en onder/op de rand van de onderbroek - en jeuken erg. Het s niet elke dag dat we ze krijgen. Soms enkele bij elkaar, soms zijn ze alleen. We hebben geen huisdieren, dus vlooien lijkt uitgesloten. De huisarts dacht nog aan bedwantsen (vorig jaar), maar bij het vele malen schoonmaken niets gevonden. Ook in de speciale bedwantsen vallen vinden we niets. Hoewel we er nu waarschijnlijk weer voor een klein jaar vanaf zijn: heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? We hebben in het verleden veel gereisd dus wat dat betreft klonk bedwants niet gek. Maar omdat we geen sporen kunnen vinden en omdat we ze niet kunne vangen, vragen we ons af wat het wel kan zijn. Muggen lijkt ons ook niet logisch, want de beten komen dus ook onder kleren en deken...

3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Kan het schurft zijn? Zijn jullie naar Azië op vakantie geweest of heeft er iemand in jullie bed geslapen? Het gaat ook in je beddengoed en matras zitten.
Misschien beddengoed in de kookwas en dekbedden/matras in een (professionele) vriezer?