Hoe krijg ik mijn verstopte neus in de nacht weer open, zonder het gebruik van verstuivers???

Sinds ik gestopt ben met roken heb ik last van een verstopte neus en altijd s'nachts.
Ik ben nu een goede 3 weken gestopt. Nu vraag ik me af of het komt door het stoppen met roken. Was een zware roker.
Ik doe regelmatig stofzuigen, verschoon vaak genoeg de lakens, maar wil absoluut geen verstuiver gebruiken. Heb er erg vervelende ervaringen mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je, voel me ook stukken beter.

Antwoorden (12)

koop een vicks inhaler
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ooit eens gehoord dat wanneer je stopt met roken je slijmvliezen en de haartjes ed wat overactief worden omdat ze zeg maar eerst lamgelegd waren door de teer en rook. t klinkt allemaal heel dramatisch maar t gaat vanzelf weer over. je zou wat zout water kunnen snuiven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje had niet verwacht dat je er zo lang last van kon hebben,
Ik had daar ook last van(toen ik gestopt was met roken) Ik heb toen iedere avond gesnipperde rauwe uien op het nachtkastje gezet en mijn voorhoofd met dampoo ingesmeerd. En ook iedere nacht het raam open. Na een week was ik ervan af! Succes en join the club van niet rokers(*_*)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gaat slapen en je neus is verstopt snij dan een ui door de helft en leg het naast je bed en ruik er eens aan door de sterke geur gaat je neus open beetje vies maar helpt wel ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg een doorgesneden ui naast je bed. Helpt echt.

Als ik verkouden ben doe ik dat ook. Het lost de verhoudheid niet op, maar mijn neus is de volgende morgen wel weer vrij van verstoppingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even dampen boven heet water en daarna snuiten. Om het te voorkomen, voordat je gaat slapen even een beetje Nisita of Bactroban in elk neusgat en je hebt er geen last meer van.
(Kruidvat, Apotheek)

Toegevoegd na 1 minuut:
Is geen neusspray, maar een vasseline album. Kan beslist geen kwaad en tast je neusslijmvlies niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Po-Ho-olie van dr. Vogel gebruik ik daar zelf altijd voor. Dat is een heel sterke pepermuntolie. Te koop bij de meeste reformwinkels, en veel drogisten en apotheken.
Je doet er een druppeltje van op een zakdoek en snuift dat op (terwijl je het andere neusgat dichthoudt). Of je neemt een schaal kokendheet water en doet daar een paar druppels olie in. Daar hou je met een handdoek over je hoofd je gezicht boven en ademt het zo'n tien minuten diep in. Het is homeopathisch, maar je moet het met mate gebruiken omdat het zo sterk is.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Het is homeopathisch, maar je moet het met mate gebruiken omdat het zo sterk is." :D
Amadea
13 jaar geleden
Nee echt, want een tante van mij had het een keer rechtstreeks in haar neus gedruppeld. Nou, ze verging van de pijn! Net zoiets als met vingers waar je net Spaanse peper mee hebt gesneden in je oog wrijven, dat is ook heel gemeen. Van homeopathische middelen wordt vaak gedacht: baadt het niet dan schaadt het niet, maar van dit middel is overdaad wél schadelijk.
Grammetje coke doet wonderen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve een doorgesneden ui, zoals hier boven al genoemd is, kan je ook menthol bladeren in kokend water op je slaapkamer zetten.
De hele kamer raakt er van doortrokken, maar neus en longen gaan gelijk open. Ook als het water afgekoeld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg een door midden gesneden ui op een bortje naast je kussen,
of gebruik een zogeheten "netti-pot"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neus tussen duim en wijsvinger nemen en zeer licht de opperhuid masseren. Als je neus er dichter van gaat zitten, doe je het nog te hard.

Heb ik geleerd van een Chinese Tai Chi meester, en waarrempel, mijn neus gaat er van open. Wel even een minuutje of wat volhouden. ( en dat is best lang om je neus te masseren!)

Vooral licht aanraken en masseren, en van je wenkbrouwen tot je neus zelf en een klein stukje er naast... je gaat vanzelf voelen hoe het precies zit.

Succes!

Oh ja, als je echt snipverkouden bent werkt dit maar kort en soms helemaal niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
*wat ik vergat te vermelden: door dit te doen bevorder je de doorbloeding, waardoor je neusslijmvliezen slinken, waardoor je meer adem krijgt. Als je te ruw of te hard te werk gaat, zwel je ze alleen maar weer op.

Toegevoegd na 8 minuten:
* nog een tipje... als je een elektrische bedbodem hebt, kun je misschien je hoofdeind een klein pietsie hoger zetten,... dat voorkomt ook nog wel eens een continue dicht gaande neus.
Geen elektrische bedbodem? een finke handdoek onder het hoofdeinde kan hetzelfde bewerkstelligen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat je hoofd wat hoger ligt dan de rest van je lichaam. Bijvoorbeeld door een extra kussen of je hoofdeind van het matras wat omhoog te zetten. Of onder het matras iets te leggen.