wat kost een mri scan in een ziekenhuis, dus niet bij pre scan?

wat kost een mri onderbuik ? en wat kost een mri gehele abdomen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Een MRI-scan wordt uit de basisverzekering vergoed.
Op de websites van de zorgverzekeraars is hierover meer te lezen. Zo stelt CZ: "Als een MRI-scan volgens uw medisch specialist uit een gecontracteerd ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum (ZBC) medisch noodzakelijk is, vergoeden wij deze uit de basisverzekering. In een zeer beperkt aantal gevallen kan een huisarts u ook verwijzen.
U krijgt deze vergoeding als u naar een zorgverlener met een contract voor uw behandeling gaat. Met deze zorgverleners hebben wij namelijk afspraken gemaakt over kwaliteit en prijzen. Gaat u naar zorgverlener zonder contract? Dan krijgt u misschien niet alles vergoed."
Bron: https://www.cz.nl/vergoedingen/mri-scan/
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
De vraag is wat het kost niet of het vergoed wordt @SentWierda
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. Bij Prescan (een commercieel bedrijf) betaal je voor een MRI-scan 490 euro, maar dat wil de vraagsteller niet weten. Bij de zorgverzekeraar is het via een contract "gratis", want het zit in de basisverzekering -' en dat staat in mijn antwoord. En als het niet in het contract zit, betaal je wellicht een bijdrage - en ook dat staat in het antwoord.
ronron1212
3 jaar geleden
Het bedrag van de kosten staat er niet in @SentWierda
TurfGraver
3 jaar geleden
Dit:
"Met deze zorgverleners hebben wij namelijk afspraken gemaakt over kwaliteit en prijzen."
Komt het dichtst bij een antwoord, als er een prijs was genoemd...
SentWierda
3 jaar geleden
@ronron1212. Wat schiet je ermee op om tot op de cent nauwkeurig te weten wat een zorgverzekeraar met een ziekenhuis afspreekt? Dat een MRI-bekken 267,74 kost en een MRI-prostaat 288,54? Exacte cijfers!
TurfGraver
3 jaar geleden
Dat moet je de vraagsteller vragen SentWierda. ;)
Wellicht hoeft het niet op de cent nauwkeurig.