Mijn stiefmama haar nagellak staat altijd in de koelkast. Is dit slecht voor mijn gezondheid?

Ik proef ook altijd nagellak smaak in het water en soms in het eten. Kan dit, of ben ik paranoia?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Hoe denk jij nou dat nagellak uit een gesloten potje zou kunnen overgaan in water of voedsel?
tinus1969
3 jaar geleden
Als je it proeft, zit het dopje er niet goed op, verdampt er aceton uit het flesje, en dat is idd niet echt gezond.
Amadea
3 jaar geleden
Het lijkt mij eerder psychisch, heeft er wellicht mee te maken dat het niet zo goed botert tussen tweede moeder en stiefdochter?
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Dat het niet botert tussen stiefdochter en stiefmoeder kan ik niet uit de vraag halen.
Griffin
3 jaar geleden
@heervoldemort "Dat het niet botert tussen stiefdochter en stiefmoeder kan ik niet uit de vraag halen."
Ik proef die subtiele hint zoals Amadeus dat is opgevallen ook, want als die stelling bevestigt wordt kan zij bij haar stiefmoeder klagen dat die verdomde nagellak uit de koelkast moet. Om het neutraal te houden had zij de vraag ook anders kunnen stellen, waarom stiefmama erbij halen? Simpelweg vragen of een potje nagellak het voedsel in de koelkast aantast had kunnen volstaan.

Antwoorden (1)

In nagellak zit ethylacetaat of aceton en beide oplosmiddelen zijn vies om te ruiken en te proeven. Zelfs als het dopje goed aangedraaid is kan het spul verdampen, want plastic dopjes sluiten nooit goed af. Het is niet direct ongezond, maar het bederft wel je smaak als het eten er naar proeft.
Maak een jampotje met metalen deksel goed schoon en droog en zet het flesje nagellak in het jampotje. Als je de deksel goed aandraait zal de vieze geur en smaak wel uit de koelkast verdwijnen.
Overigens is het onzin om nagellak in de koelkast te bewaren; zeker bij etenswaren. Je zet immers ook geen verfbussen in de koelkast om dezelfde reden.