Ik lek heel vaak door met alleen maandverband wat nu?

Ik lek dus bijna elke nacht (vaak ook als ik gwn thuis ben en lekker chill op bed lig) door als ik alleen maar maandverband draag daarom draag ik nu maandverband en een tampon maar ik vind het dragen van een tampon in de nacht niet echt fijn ivm tss enzo. Ik slaap namelijk in het weekend maar vooral in de vakantie ongeveer 10 uur en je mag een tampon maar maximaal 8 uur dragen en als ik alleen maandverband draag lek ik door ik heb al heel erg veel maandverband geprobeerd (ook nacht) maar niets helpt wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
anneliez
3 jaar geleden
ik gebruikte 's nachts ook gewoon tampon, ook langer dan 8 uur. Nooit probleem mee gehad. Ik denk dat de fabrikanten wel een marge ingesteld hebben waar je wel wat overheen mag.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wellicht dat een menstruatiecup een uitkomst kan bieden, deze kunnen tot maximaal 12 uur aaneengesloten gebruikt worden

Antwoorden (2)

Je zou eventueel kunnen beginnen met de pil. Dit is niet alleen anticonceptie, maar helpt ook bij het reguleren van de periode. In mijn geval verlies ik veel minder bloed nu ik de pil gebruik. Als je dit geen fijn idee vindt, kan je altijd nog je huisarts vragen of hij/zij nog andere ideeën heeft. Voordat ik begon met de pil, had ik altijd een kort sportbroekje aan (Dan beweegt je onderbroek en dus ook je maandverband minder)

Hopelijk heb je hier iets aan!
3 jaar geleden
Je kunt ook 's nachts in bed over je onderbroek heen een kleine / dunne handdoek dragen.
Deze kan mogelijke lekkage opvangen waardoor je beter slaapt - minder lekkage
stress hebt.
Overdag kan je met vaker verschonen de zaak in evenwicht houden. Verstandig is niet wachten tot dat je denkt "Oh nu moet ik... " Beter is het geen risico te lopen en mogelijke lekkage gewoon voor zijn. Te vroeg is gewoon op tijd zijn.
Succes hoor @E0!