Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik voel mijn tampon zitten, wat moet ik nu doen?

Ik ben nu al een tijdje ongesteld. Ik gebruik nu voor de 2de keer dat ik ongesteld ben tampons. Eerst ging het goed en voelde ik er niets van, maar nu de 2de keer voel ik hem de hele tijd zitten. Hij zit er diep genoeg in en hij kan geen andere richting, want overal staat dat hij dan verkeerd zit, maar ik voel hem elke keer weer wat moet ik nu doen, want maandverband vind ik echt niet fijn.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Pieterke
3 jaar geleden
Je kunt ook mini tampons kopen. Misschien is dat een optie voor jou. Of anders helpt misschien een ander merk.
Ivana
3 jaar geleden
Pas als je hem ver genoeg inbrengt voel je hem niet meer. Kijk op de plaatjes die op de folder in de verpakking zit. Dat maakt veel duidelijk. Een tampon op de juiste plaats merk je niets van, die voel je niet zitten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik gebruik trouwens al mini tampons en als ik hem er verder in wil duwen doet het pijn welke kant ik hem ook op duw en mijn vinger zit er dan al bijna helemaal in
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Als je tampon goed zit -- zover mogelijk erin geduwd, en je hebt de goede maat, dan kán het eigenlijk niet zijn dat je hem voelt. Kan het zijn dat je dénkt dat je hem voelt, omdat het nog onwennig is? Anders zou je als alternatief een menstruatiecup of -sponsje kunnen proberen, maar misschien zijn dat alleen opties als je al gewend bent aan tampons....
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Probeer tampons met een applicator. Die kan je dieper inbrengen en het geleid makkelijker.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het kan toch zijn dat hij niet goed zit. Zeker op de lichtere dagen. Neem dan een kleinere maat.Altijd de kleinst mogelijke. Wat soms kan helpen is de vingers wat bevochtigen met water dan kan je hem soms net ff verduwen dat het wel goed past zeg maar. en anders er uit en later nog eens proberen of de maand erop.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding