verdoving tandarts

Als je een plaatselijke verdoving gekregen heb van de tandarts,is je mond gedeeltelijk gevoelloos.
Heeft iemand die een beroerte heeft gehad,hetzelfde gevoel?
Of is dat toch anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Nee, dat is totaal iets anders.

Een plaatselijke verdoving wordt gezet in een zenuwbaan, die tijdelijk geen prikkels meer doorgeeft.

Een herseninfarct/beroerte werkt op de hersenen en niet in eerste instantie op de zenuwen.
Bij een beroerte kan de hersenstam wel beschadigd worden, maar de vergelijking met verdoving tandarts raakt kant nog wal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik hebin1998 een herseninfarct gehad. weet niet of je met beroerte hetzelfde bedoelt,maar ik kan je verzekeren dat het gevoel heel anders is. Het is niet zozeer fysiek,als wel psychisch. Verder ga ik er hier niet over uitwijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man heeft sinds 3 weken een aangezichtsverlamming. Dit geeft wel het zelfde gevoel alsof je naar de tandarts bent geweest en een verdoving hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man heeft een beroerte gehad. ( herseninfarct) Links en is dus rechts verlamd. Kan niet lezen, schrijven, of praten (afasie) De rechterkant van zijn gezicht, arm, lijf en been waren zo overgevoelig dat hij in het revalidatiecentrum therapie kreeg om zijn hersens te laten weten dat er geen pijn was.
Zag hij het voorwerp aan komen reageerde hij gewoon. Zag hij het voorwerp niet aan komen ervaarde hij het als verbranding. Het is nu veel minder maar hij schrikt nog steeds als je hem onverwachts rechts aan raakt. Dit al 19 jaar en 6 beroertes verder.