Zit er een leeftijdsgrens op het uitvoeren van een scoliose operatie?

Ik ben 56 en heb een zeer heftige scoliose die op drie jaar tijd uitgekomen is op 66 gr boven en 58 graden onder. Ik zou heel graag een operatie willen om de boel vast te zetten en heb volgende week een afspraak in Leuven. Nu ben ik bang dat ze mij te oud zullen vinden voor zo'n ingreep.

4 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In principe zit er geen leeftijdsgrens op een wervelkolom-operatie. Er wordt rekening gehouden met de eventuele oorzaak van de scoliose, de pijn die je hebt en de conditie die je hebt. Dit wordt alleen beslist door de orthopeed, eventueel in overleg met een orthopedisch chirurg en neurochirurg.