Bestaat er iets nog sterkers/scherpers in zalf/balsem-vorm dan gewone dampo verkoudheidsbalsem?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Ik vind Vicks verkoudheidsbalsem sterker.
Pieterke
4 jaar geleden
moet zijn Vicks verkoudheidszalf.
Rieneke1
4 jaar geleden
Tijgerbalsem?

Antwoorden (1)

Vicks is sterker dan Dampo:
De werkzame stoffen in Vicks zijn 50mg/g kamfer, 50mg/g terpentijnolie, 27,5mg/g levomenthol, 15mg/g eucalyptusolie en 2,5mg/g thymol.
De werkzame stoffen in Dampo zijn: Menthol 40 mg, Kamfer 26 mg, eucalyptus 20 mg
Nog sterker werken de Rhino Capsules waarmee je moet stomen (is dus geen balsem). deze bevatten: (per capsule): Kamfer 25 mg, Chloorthymol 5 mg, Eucalyptus 125 mg, Menthol 55 mg, Terpentijnolie120 mg.