Wat is dit?

Ik heb de laatste tijd pijnlijke steken aan de linkerkant van mijn hoofd. De ene keer zijn ze er en duren ze een paar seconden en de andere keer zijn ze er niet. Als ik met mijn hand eraan kom, doet het pijn in m'n hoofd. Klinkt heel vreemd maar ik zou graag willen weten of ik me hiervoor zorgen moet maken of niet..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Hoofdpijn is en heel moeilijke klacht om op basis van beperkte informatie op te lossen. Er zijn gewoon te veel oorzaken voor. Sommige oorzaken zijn met een testje te herkennen, bij andere is het gewoon een kwestie van uitsluiten... Als het al het andere niet is, dan zou dit het misschien kunnen zijn.... uit het verhaal kan ik geen definitieve diagnose bepalen, maar omdat het aan een kant van het hoofd zit, en er een plek aan te wijzen is waar je niet aan kan komen... Is die plek misschien net naast-boven het oor? kan je op dezelfde plek, aan de andere kant van het hoofd een slagader voelen kloppen? Dat is de slaap-slagader (arteria temporalis) als die ontstoken raakt (vaak bij rheumatische aandoeningen, maar niet uitsluitend) kan dat de beschreven klachten veroorzaken... In elk geval kan je er het beste door de huisarts naar laten kijken. De huisarts kan testjes doen, en onderzoek aanvragen om de oorzaak te achtterhalen en zonodig een goede behandeling adviseren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou maar gauw even naar laten kijken, het hoeft niks ernstig te zijn maar voor de zekerheid...
het klinkt als dat er een zenuw knel zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij kunnen je niet vertellen wat dit is, maar wel wat je moet doen: naar de dokter! Dat moet je altijd doen met dit soort klachten. Hopelijk om je gerust te laten stellen, maar misschien ook omdat er wél iets aan de hand is, en daar maar beter zo snel mogelijk bij kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch even naar de huisarts gaan en je verhaal bij hem/haar neerleggen.
zij hebben hier voor gestudeerd en kunnen je vertellen wat er mogelijk aan de hand is, en je eventueel doorverwijzen naar een specialist.

zorgen maken moet je je vooralsnog niet doen, wel is het verstandig om niet in de felle zon te gaan zitten, dit kan hoofdpijn (+steken) veroorzaken.

maar mijn tip: zeker even langs de huisarts gaan dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, vlak boven je oor en de pijn voel je ook in de bovenkant van je oorschelp. Ook een lichte ruis in je oor?

Neem het voorbehoud bij medische informatie in acht.
Raadpleeg bij gezondheidsklachten een arts!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans zijn dat soort pijnen ongevaarlijk en als je nog 'in de groei zit' kan dit op zich al een aannemelijke verklaring zijn.

Desondanks zou ik je aanraden even je arts te raadplegen om er helemaal zeker van te zijn dat het allemaal wel veilig op zijn pootjes terecht gaat komen.

Echt zorgen hoef je echter niet te maken, maar ga toch maar wèl even naar je huisarts..anders moeten wij ons misschien wel zorgen om jou gaan maken. Grapje, hoor..

Gr. Ton