Mag je alcohol innemen voordat er euthanasie bij je word gepleegd?

Het is een ingrijpende gebeurtenis, daarom lijkt het me fijn als je vooraf gaand wat alcohol mag nuttigen, op die manier word je dronken en maak je het wat minder actief mee. Mag dat? Ik weet trouwens wel dat er bij de drankvariant vanzelfsprekend al alcohol in het vergif zit.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.2K
Pieterke
4 jaar geleden
Alcoholisten kunnen toch ook euthanasie laten plegen? Dus waarom zou alcohol een belemmering zijn?

Antwoorden (1)

Ja dat mag. Regelmatig drinken mensen samen met hun geliefden vooraf nog een glaasje ter afscheid. Maar als je dronken bent, zal de arts je niet meer wilsbekwaam achten en gaat het 'feestje' niet door