Als je wil afvallen , moet je dan fietsen tot je niet meer kan?

ik will afvallen met fietsen ook mijn conditie verbeteren,ik fiets nu ook veel in de sportschool sindskort, ik fiets op een normaal tempo en let op mijn hartslag..

nu zei daar iemand tegen mij dat ik snel moet fietsen op hoog temp tot je niet meer kan, anders val ik nooit af.

wat is nou waar ? iedereen zegt het anders.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Als je wilt afvallen, kun je het beste op je voeding letten.
Sporten en bewegen helpt wel, maar goede voeding, letten op je porties, en voldoende slaap is het belangrijkste.
tinus1969
4 jaar geleden
Eens met Ritsuka. Bewegen is goed, maar letten op je voedign (niet teveel; en vooral geen suiker. frisdrank, en andere rotzooi) helpt nog meer.

Antwoorden (2)

Beter kan je opbouwen, zowel in tijd als in zwaarte (bergop)
Naarmate je dit langer doet zal het minder zwaar voelen en kan je een vaste tijd aanhouden. Gewoon tempo fietsen is normaal en niet extra belastend wat je wel moet doen wil je er behalve fitter ook nog van afvallen.

Klop eens aan bij een fysiotherapie praktijk, deze hebben trouwens ook vaak een eigen sportschool en begeleiden hun patiënten.

N.B. Je vertelt niet hoeveel je wilt afvallen - hoeft ook niet - is het echter heel veel (obesitas), dan kan je hiervoor gratis begeleiding krijgen. Informeer even bij je zorgverzekering.

Succes hoor, @Tux!
.
Vergeet helemaal dat je eerst eens moet kijken hoe gezond je eigenlijk eet.
Loze calorieën, suiker, teveel koolhydraten... van alles waar je rekening mee moet houden wil het allemaal effect sorteren.
Toegevoegd op 14 oktober 2019 16:54: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De meeste energie verbrand je toch met langdurige inspanning. Langdurige inspanning houd je niet vol met ' hoog temp tot je niet meer kan'; dat leidt hoogstens tot verzuring van je spieren.

Overigens; om af te vallen is het minstens zo belangrijk om gezond te eten; niet teveel, geen suiker etc.
tinus1969