Is het mogelijk dat ik wat kleine glassplinters ingeademd heb en zo ja is dat schadelijk??

Ik heb een telefoon met een kapot hoekje van glas. Nu heb ik daaraan gezeten met mn vinger en krabde ik vervolgens aan mijn neus waardoor ook mijn vinger in mn neus kwam.
Is het mogelijk dat ik wat kleine glassplinters ingeademd heb en zo Ja is dat schadelijk?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.1K
Amadea
4 jaar geleden
Een telefoon heeft toch geen onderdelen van glas? Het zal kunststof zijn...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea, dr achterkant van de Samsung Galaxy s8 heeft een laagje van glas

Antwoorden (2)

Uitsluiten kan ik het niet, maar als jij nu nog nergens last van hebt, dan is de kans dat je wat ingeademd hebt gering. Zelfs als je wel wat ingeademd hebt, dan zal het niet snel schadelijk zijn. Er komt wel meer vuil in je longen. Dat komt via het slijm weer naar buiten of wordt netjes ingekapseld.
Fijne stofdeeltjes en splintertjes kan je inademen. maar dat betekent niet dat ze in de longen komen.
Stof dat je inademt blijft in je neusholte hangen. De binnenkant van je neusholte is vochtig, heeft een vrij groot oppervlak met veel trilhaartjes en slijm. Allemaal zo gebouwd om stof uit de lucht op te vangen, zodat het niet in je longe komt.