Ik word verkouden, mag ik dan wel mijn bloed laten testen als nieuwe donor?

Hallo allemaal,

Ik heb mezelf voor de eerste keer opgegeven om bloeddonor te worden. Alleen merk ik nu dat ik verkouden aan het worden ben (beginnende zere keel, lichte hoofdpijn).
Nu heb ik volgende week een afspraak om mijn bloed te laten 'keuren', om te zien of ik bloed mag geven. Ik weet dat je geen bloed mag geven wanneer je ziek (verkouden) bent.
Geldt dit ook voor de 'keuring' van je bloed? Ze halen alleen maar 4 buisjes weg om het bloed te controleren.

Ik kon het nergens vinden, dus ik hoop dat iemand hier het weet!
Bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Als de keuring nog een week verwijderd is, moet je je nu nog niet druk maken. Mogelijk is het volgende week over, en ander kan je de dag er voor even bellen met Sanquin. Zij weten dan wel te vertellen wat wel en/of niet kan.
jc54