Kan ik alsnog een ci krijgen als je slakkenhuis (in het oor) niet beschadigd is?

Ik had in mijn jeugd heel veel oorontstekingen en daarna zijn me trommelvliezen kapot gegaan daar ben ik aan geopereerd en daarna gebeurde het weer en weer en toen kwamen ze erbij het Erasmus achter dat ik een allergie had die dat veroorzaakten nu is mijn vraag dus ik ben links bijna doof en ik hoor de hele dag alles met rechts die is slechthorend en de KNO arts zei dat ik geen recht heb op een ci omdat hij me nog prima kan verstaan en mijn slakkenhuis is niet beschadigd Dus dan lukt het ook niet kan het alsnog
Kan ik alsnog een ci krijgen als je slakkenhuis niet beschadigd is

1.5K
ronron1212
4 jaar geleden
Is een hoorapparaat niet voldoende dan?
ronron1212
4 jaar geleden
KNO arts zei dat ik geen recht heb op een ci omdat hij me nog prima kan verstaan jij moet hem toch kunnen verstaan of niet soms?
Beritnieuwenhuizen
4 jaar geleden
Nee dat werkt niet ronron
ronron1212
4 jaar geleden
Beste ik heb zelf een gehoor apparaat dus hoezo werkt dat niet zo ga naar een gehoor winkel en laat je eens testen kost niets.

Antwoorden (1)

Om in aanmerking te komen voor een CI (cochleair implantaat) is het nodig om doof of zeer ernstig slechthorend te zijn. De oude criteria lagen bij 40 of 50% spraakverstaan aan het beste oor. De patiënt moest een flink groot probleem hebben alvorens een CI te krijgen. Omdat er flinke winst is te boeken, ook bij een gunstiger spraakverstaan, zijn de criteria opgeschoven (Zie figuren onder de link).
Als jouw KNO-arts niet wil zou je een second opinion kunnenaanvragen. Eventueel ook contact opnemen met je zorgverzekering.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De minnaar weet het beter dan de bron?????