Wat is dat drukkend gevoel in mijn linker zij?

Ik heb de laatste weken wat last van een drukkend gevoel in mijn zij (linkerflank). En doet niet pijn maar voelt gewoon een beetje hinderlijk. Soms merk ik er niks van maar zo heb ik ook sommige dagen dat ik er de hele dag last van heb. Ook moet ik soms regelmatig naar de wc (geen diarree wel dunnere ontlasting). Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
6.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Ga eens naar je huisarts.
Pieterke
4 jaar geleden
Je kunt voor de zekerheid beter even langs de huisarts gaan. Wij hier op GV zijn geen artsen.

Antwoorden (1)

Pijn in de linkerzij zou kunnen duiden op een probleem met de milt of met de alvleesklier. Is die dunne ontlasting wellicht vettig, licht gekleurd en meer stinkend? Dat is dan ook een aanwijzing dat de alvleesklier ermee te maken heeft. Maar er is slechts één persoon die kan onderzoeken wat er met jou aan de hand is, en dat is jouw huisarts. Wij kunnen alleen speculeren, en het kan er volledig naast zitten wat ik opper.
Amadea
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Nierstenen zijn heel wat pijnlijker dan een drukkend gevoel in de zij.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoef niet, kan wel.
Het ligt eraan waar de steen in de nier zit en hoe groot hij is. Sommigen hebben geeneens last van steentjes.
Jammer dat de andere reacties verdwenen zijn. Maar van mij had je al een +