Wat zijn de voorwaarden voor een maagverkleining?

Om maagverkleining vergoed te willen krijgen zul je bij menzis aan een aantal voorwaarden moeten voldoen.

Bijvoorbeeld een jaar lang een dieet traject volgen.

Wat zijn voorwaarden voor andere zorgverzekeraars en hoelang duren de trajecten die gevolgd moeten worden?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Je kunt ook zelf bij andere zorgverzekeraars informeren. Die hebben altijd een klantenservice waar je met deze vragen terecht kunt.
TurfGraver
4 jaar geleden
Het is niet alleen de verzekeraar welke voorwaarden stelt (gelukkig).
https://www.geld.nl/zorgverzekering/vergoedingen/maagverkleining
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mogelijk heb je hier iets aan, de voorwaarden van de verzekeringen zijn zoals ik het lees vrijwel overal gelijk:
https://www.geld.nl/zorgverzekering/vergoedingen/maagverkleining
TurfGraver
4 jaar geleden
Het zijn wettelijke regels.
Castle
4 jaar geleden
Ik hoop dat de maagverkleining het laatste is wat je kan doen voor wat gezondheid. Een vriendin van mij is overleden aan de complicaties bij het uitvoeren van een maagverkleining. Ze schatte het risico op problemen klein in maar zeiden dat het nooit onmogelijk is. Toch is dit gebeurt. Hopelijk heb je er goed over nagedacht.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Gelukkig overweeg ik geen operatie of dergelijke! Tijdens het vergelijken van zorgverzekeraars stuitte ik op meerdere operaties die voorwaarden stellen. Was benieuwd daarnaar.

Antwoorden (1)

Een maagverkleining zit in het basispakket en dat is bij alle zorgverzekeraars het zelfde. Er is geen mogelijk extra verzekering voor af te sluiten want dat is wettelijk verboden. Je hoeft dus geen zorgverzekeraars te vergelijken het is overal het zelfde.
ronron1212